Blog
YouTube kanál mám od roku 2014. Za ten čas sa na ňom nazhromaždili rôzne videá, ktoré spolu tématicky nesúviseli. Preto som kanál rozdelil na niekoľko samostatných kanálov.
Dnes sa budeme venovať otázke, ktorú mi položil jeden odberateľ môjho YouTube kanála. Farby rotujú v smere hodinových ručičiek. Dala by sa táto rotácia otočiť proti smeru hodinových ručičiek? Na prvý pohľad sa to zdá byť jednoduché a aj moja prvá reakcia bola, aby zmenil dva riadky v zdrojovom kóde.
Musím sa ponáhľať s konverziou blogu, pretože Google na nás tlačí, aby sme prešli na novšiu verziu, alebo na nejaké úplne iné prostredie. Mne je najbližší javascript a NodeJS. V predchádzajúcich týždňoch som na projekte usilovne pracoval a niektoré časti blogu už mám hotové.
V predchádzajúcom článku sme si naprogramovali triedu Rotator a teraz si pomocou nej vytvoríme zaujímavú animáciu. Použijeme 3x NeoPixel Ring a pomocou fázového posunu vytvoríme efekt, v ktorom sa budú proti sebe zdanlivo pohybovať tri svietiace body s farebným chvostom. Je to len ilúzia, všetky tri body sa pohybujú rovnakým smerom.
V tomto článku si vysvetlíme, ako môžeme naprogramovať c++ triedu Rotator, ktorá nám uľahčí ovládanie NeoPixel Ring. Táto trieda má niekoľko parametrov, ktorými definujeme farbu a sýtosť na prstenci. Trieda Rotator sama doplní postupné stmavenie farieb do podoby chvosta a zabezpečí aj animaciu farieb po obvode prstenca.
O NeoPixel Ring som napísal niekoľko článkov. Obvykle som ho zastrčil do breadboardu, aby som ho mohol fotografovať. Sú ale situácie, keď to nie je najvhodnejšie umiestnenenie.
Takto som nazval sériu fotografií, na ktorej je Lego figúrka a Arduino Uno. Figúrku som zobral deťom. Využil som príležitosť, kedy sa nehrali s Legom a naaranžoval som na koberci niekoľko scén s Batmanom.
Dostal som plyšového psíka. Čakal ho osud plyšového zvieratka, ktoré skončí v odpadkovom koši. V tomto článku sa mu pokúsime vdýchnuť nový život pomocou Arduina.
V predchádzajúcom mesiaci som vytvoril niekoľko videí. Snažil som sa s nimi doplniť medzeru v blogu. Niektoré texty obsahovali popisy, ale nemali dostatočnú výpovednú hodnotu.
Pred rokom som písal, že budem musieť upraviť zdrojový kód tejto stránky, pretože som blog vytvoril v programovacom jazyku Python 2.7 a ten už nie je v Google App Engine podporovaný. A ten okamih práve nastal, pretože už nie som schopný aktualizovať šablóny celého blogu.
Aktualizoval som schému k jednoduchej vývojovej doske pre Arduino. Presunul som umiestnenie konektorov na schéme a doplnil som aj označenie pinov podľa názvoslovia Arduina. Teraz sa dá lepšie zistiť, ktorý pin Arduina je v skutočnosti ktorý pin na mikrokontroléri ATmega328P.
Tento projekt vznikol náhodou. Premýšľal som nad novým NeoPixel projektom a pozeral som si staré zdrojové kódy. Nahral som do Arduina program na simuláciu ohňa a náhodou som NeoPixel Ring chytil do ruky v tmavej miestnosti.
Programátor USBasp slúži na pohodlné programovanie mikrokontrolérov. Ak používate Windows 10, budete musieť použiť podpísané ovládače, aby programátor fungoval. Pripravil som pre vás video, kde je celý postup inštalácie podpísaných ovládačov vysvetlený.
Pred niekoľkými rokmi som napísal článok ATtiny85 - Blik. Vtedy som napísal niekoľko príkladov a najmenší z programov mal po skompilovaní dĺžku 468 bajtov. Teraz si ukážeme program, ktorý sa správa rovnako a má len 76 bajtov.
Syntetizátory Korg Volca majú dva 3,5 mm jacky, pomocou ktorých sa synchronizujú s ostatnými hudobnými nástrojmi. Jeden jack slúži na príjem synchronizačného signálu a druhý synchronizačný signál vysiela. V tomto článku budeme skúmať signál Sync Out.
V tomto článku si ukážeme, ako vie Arduino generovať zvuk. Bude to jednoduchý zvuk, takže od príkladu nečakajte žiaden zázrak. Ale ten zvuk bude dostatočne hlasný na to, aby vám po chvíli liezol na nervy.
Moje začiatky s Arduinom boli plné veselých momentov. Ešte predtým, ako som si kúpil prvé Arduino, chcel som si vyskúšať, či by som bol schopný vytvoriť nejakú elektroniku. A tak som si kúpil úplne náhodne najlacnejšiu elektronickú stavebnicu.
Prerábali sme byt a pretože sme boli nútení prerobiť aj elektrinu, nemohol som sa venovať písaniu blogu. Takže zo zdanlivo triviálnej prerábky kúpeľne sa vykľula prerábka kúpeľne a elektriny. Ale, pretože bolo treba klásť dlažbu a máme urobené dvere na mieru, museli sa zložiť spolu so zárubňami.
V tomto článku si ukážeme, ako sa dá parsovať MIDI súbor pomocou javascriptu. Ako MIDI súbor použijeme stupnicu, ktorú si vygenerujeme v programe MuseScore. Na parsovanom obsahu si ukážeme, čo sa v samotnom súbore skrýva.
V tomto článku si ukážeme, ako sa používa 10-bitový mód na timeri1. Aby sme si mohli hodnotu striedy pohodlne nastavovať, použijeme jeden potenciometer. Analógové meranie poskytuje 10-bitové rozlíšenie a preto nemusíme robiť žiadnu konverziu.
Funkcia analogWrite v Arduine podporuje iba 8-bitový mód. Na timeri1 si možete zapnúť aj 9 a 10-bitový mód, ktorý vám poskytne vyššie rozlíšenie pre PWM signál. V tomto článku si ukážeme, ako sa to dá urobiť.
Aj ako užívatelia Arduina viete, že v mikrokontroléri sa nachádza veľa systémových registrov. Nastavením jednotlivých bitov v registri ovládate správanie rôznych periférií. Pred užívateľmi Arduina sú registre zabalené do funkcií.
Upravil som úvodnú stránku tak, aby sa lepšie zobrazovala na mobilných telefónoch. Odstránil som z nej všetky nepotrebné informácie. To boli hypertexty, na ktoré aj tak nik neklikal.
Ak chceme vypísať text na sériový port, používame na to objekt Serial a jeho funkciu print. Ak potrebujeme vypísať viac informácií, programovanie sa mení na nekonečné kopírovanie toho istého príkazu. V zdrojovom kóde sa objaví veľké množstvo skoro rovnakých príkazov, ktoré majú zmenený iba parameter.
V tomto článku si ukážeme, ako nainštalovať Node.js aplikáciu do Windows ako službu. To zabezpečí, že po zapnutí počítača bude aplikácia spustená.
Stmievanie LED diódy možno naprogramovať viacerými spôsobmi. V tomto článku sa zameriame na to, aby sme nemali v programe funkciu delay, ktorá brzdí beh programu tak, že sa už nemôže venovať ničomu inému. Nebudeme ani používať funkciu millis, ktorou sa dá odstrániť zdržiavanie programu.
V tomto článku si vysvetlíme, ako môžeme posilniť výstupný pin Arduina pomocou tranzistora. Účelom článku nie je vysvetľovať teóriu fungovania tranzistorov. Pri nej sa obmedzíme len na nevyhnutné minimum.
Tieto stránky mám vytvorené v Google Cloude a o vykresľovanie obsahu sa stará Python. Celý web som naprogramoval pred niekoľkými rokmi, kedy to v App Engine bola jediná rozumná voľba. Ale časy sa menia a prichádza čas na zmenu.
Občas sa na Internete objavia veci, ktoré ich autor vytvoril pre vlastné potešenie. Pozrime sa na dve videá, ktoré sa venujú mikrokontroléru Teensy. Vo videu sa objavujú dva mikrokontroléry Teensy 2.
Veľké množstvo príkladov pre ESP8266 používa prehliadač HTML len na zobrazenie statických stránok, ktoré vygeneroval mikrokontrolér. Takto ale fungoval Internet pred desiatimi rokmi. Dnes má v sebe každý prehliadač vysokovýkonné jadro, ktoré pomocou javascriptu dokáže premeniť statické stránky na dynamické.